Dit is waarom wandelen goed voor je is

Thuisblijven is iets wat noodzakelijk is in deze tijd. Thuiswerken, online lessen volgen en zo min mogelijk contacten hebben is waar je op dit moment niet omheen kan. Het zijn belangrijke onderwerpenook aan jezelf denken en voor jezelf maar ook andere zorgen, op afstand.  Corona zo snel mogelijk Nederland en de wereld uitgooien is waar we voor gaan. 

 

Voor jezelf zorgen en aan jezelf denken doe je door natuurlijk goed te eten, thuis te blijven en ook te sporten. Ondanks dat de sportscholen dicht zijn kun je makkelijk buiten wandelen. En dit heeft effect. Er zijn veel vooroordelen over wandelen zoals dat het bijvoorbeeld saai is om buiten te lopen en het toch geen effect heeft op je lichaam.  

 

Maar in tegendeel is wandelen juist goed. Door wandelen ontspan je, ook is het goed voor spieren en botten. Met 1 stevige wandeling per week verlaag jij je bloeddruk en ook je misschien slechte cholesterol, waardoor het risico op hartproblemen afneemt.  

 

Je lichaam is niet gemaakt om uren stil te zitten, het wil erop uit. Door te bewegen verminder je de kans op een stijf lichaam, pijn aan gewrichten en andere lichamelijke ongemakken. 

 

Ook heeft wandelen positieve effecten op de hersenen en je mentale gezondheid. Je zult merken dat je na een wandeling opgewekter bent en je blijer voelt. Dat komt doordat er tijdens een wandeling endorfine en serotonine vrijkomen, dit worden ook wel ‘geluksstofjes’ genoemd.  

 

Wandelen kan saai zijn. Het is wat je er zelf van maakt en dus moet je het zelf leuk maken. Zoek bijvoorbeeld een leuk park of bos in de buurt op, daar is veel te zien. Een tip is maak mooie foto’s tijdens jouw wandeling. Deze kan je dan gelijk insturen naar ons.  

 

Wij zijn heel benieuwd waar jij een leuke wandeling gaat maken. Maak het voor jezelf en denk aan al de voordelen die wandelen heeft. Stuur foto’s van de wandeling die jij gemaakt hebt op via onze app of de site.  https://www.likejewijk.nl/onze-app/